donderdag 5 december 2013

Parakiki 6

Een Jooker zonder vogel is vrijwel onvoorstelbaar. Dus de volgende had zich al in de kijker gespeeld. De kennismaking:
Verstoppertje spelen doen deze vogeltjes graag als spelletje:
potje SNAVELAAIEN:
 Al meerdere malen raakgebeten...
Dit is geen vogeltje om zonder handschoenen aan te pakken. Afkomstig uit asiel, via De GlipHoeve alhier aangeland.
Niet zo grappig: de GEBLESSEERDE BIRD (ze zat in het keukenkastje en beet raak. In een reflex schudde ik de bird van m'n hand af en zij kwakte tegen het aanrecht, waardoor de poot omknakte):
Een nieuw spelletje: KEEPERTJE:
EN de upgrade: 3D-keepertje: ik steek me vinger door de tralies en die bird vliegt erop af!
POTJE POSEREN:
 KASTEELHEER PARAKIKI 6/ Pietje Houdini (dat was zijn bijnaam voordat ie bij mij kwam: omdat ie heel de tijd telkens uit z'n kleine kooitje ontsnapte)

ZWIEPEN!
En ook bij deze versie geldt: EEN EI HOORT ERBIJ. Vandaag de 5e gelegd met tussenpozen van ongeveer 2 weekjes. Na de 2e ben ik begonnen met ze op te eten. Anders is het zonde!